Dorpsvisie

De Dorpsvisie 2015-2025 was de afgelopen tien jaar een inspiratiebron voor ons dorp De Wijk.

Wat is er in die tijd gebeurd?
Veel is gelukkig nog steeds heel goed; er zijn ruim 40 verenigingen en stichtingen actief en vele vrijwilligers zetten zich hiervoor in. Er zijn initiatieven ontstaan waaronder nieuwe evenementen. We wonen in een prachtig gebied, er is veel ruimte voor wandelen en fietsen.  Er zijn verschillende sportverenigingen, we hebben een basisschool, maar ook een sporthal openluchtzwembad en Dorpshuis. Er is ruimte gekomen in het centrum door de verhuizing van de basisschool naar de Postweg, waardoor het parkeerprobleem kon worden aangepakt en de supermarkt kon verhuizen naar de overkant van de Dorpsstraat. Ook andere ondernemers in het centrum hebben hun bedrijven verbouwd of uitgebreid. Kortom het ziet er prima uit in De Wijk!

Nieuwe Projectgroep Dorpsvisie 2025 – 2035
Het bestuur van Dorpsbelangen De Wijk e.o. wil niet afwachten maar wil ook voor de komende tien jaar vooruitkijken. Wat komt er op ons af, waarvoor is actie nodig? Een projectgroep van zeven inwoners is gevraagd om zich hiervoor in te zetten. Jan Boerstra, Jan Boverhof, Bart Hoogeveen, Gina Homan, Lea Prins, Nikita van Lunzen en Ank van der Ziel gaan hiermee aan de slag.

Maar we hebben alle inwoners van De Wijk nodig om een goed en volledig verhaal te maken. Daarom beginnen we met een oproep voor het aanleveren van foto’s